петък, 13 юли 2012 г.

Печеля ли, когато губя!

     
  Често се замислям над максимата "Когато печелиш, не знаеш какво губиш  и когато губиш, не знаеш какво печелиш!"Има и други такива - "Всяко зло за добро!","След залеза идва изгрев!"....
       Важат ли тези максими за мен? Мога ли да извлека нещо за себе си и от победата, и от загубата!
       Аз имам проста житейска философия - Живей така, че да се чувстваш  удовлетворен, от това , което правиш!
       Не съжалявай за нищо отминало!Ако си сгрешил, бъди достатъчно силен, за да си го признаеш и да се поучиш от грешките си! И да продължиш нататък.....
       В над петдесетгодишния ми житейски път имам много спечелени и много загубени каузи!
И като че ли наистина нещата не са били едностранни.Може би няма да си спомня всички, но ще споделя някои от тях!
       Спечелих в живота  семейство , но загубих свободното си лично време.
       Спечелих любов, но и много грижи!
       Загубих изборите за кмет, но спечелих приятели!
       Спечелих с професия, но платих със здраве!
       Загубих завинаги човека, когото обичах......, но това ме направи по - мъдра и ми показа кои са важните неща в живота и ме научи да ги ценя!
       Затова аз мисля, че наистина не знаеш какво печелиш, когато губиш и какво губиш, когато печелиш!
       Защото пътищата на живото са незнайни ! Не можеш да кажеш днес верен ли е пътя, по който  вървиш! Не можеш да прецениш какво да предпочетеш - широкия утъпкан път или малката криволичеща пътечка!И къде ще те изведат!Ще спечелиш? Или ще изгубиш?! А дали ще съумееш да прецениш плюсовете и минусите на извършеното?
       Но какъвто и да е резултата важното за мен е да бъда човек!Със своите житейски ценности, със своята гражданска позиция, със свое място в обществото!Така съм възпитавала и децата си! И  от това, което са те днес, мисля , че успявам! Искам го и за внуците си!
ЗА ВСИЧКИ, КОИТО ОБИЧАМ И ЗА ОНЕЗИ, ЗА КОИТО ЗНАЧА НЕЩО!
А защо не и за всички, приятели? Защо не!?
      Не се отчайвайте, когато загубите! Не падайте духом, когато съдбата ви сервира своите неприятни изненади! Не мислете, че света се е свършил, когато сте паднали!
      НАПРОТИВ! Намерете сили в себе си и се изправете! Човек трябва да умее достойно да губи! Защото много  по трудно е да се изправиш отново, отколкото да се съмосъжаляваш  и страдаш от болката.Защото от самосъжаление само можеш да загубиш! Печелят тези, които колкото и да им е трудно се изправят, оцеляват и отново устремяват поглед напред!
А само тогава живота има своя смисъл! Когато си удовлетворен от начина, по който си ЖИВЯЛ! Когато живееш в хармония със себе си и света около теб! Не се колебай!  ЖИВЕЙ!

1 коментар:

  1. Така е! Всеки пада - силните се познават по това как стават!

    П.П - А след пунктуационните знаци се поставя интервал!

    ОтговорИзтриване